Tylko ci, którzy potrafią kochać, przetrwają – deklaruje Jim Jarmusch. Bo choć jego bohaterowie są wampirami, przy życiu trzyma ich pielęgnowana od setek lat miłość. Adam jest uznanym muzykiem, mieszka w opustoszałym Detroit. Kiedy popada w depresję, z Tangeru przyjeżdża na ratunek ukochana Ewa. Romantyczne chwile pary zakłóca pojawienie się zwariowanej młodszej siostry Ewy... Magnetyczna siła filmu to owoc nie tylko miłości, ale także równie inteligentnego, co zaraźliwego humoru. Wyrafinowane wampiry krew starają się pozyskiwać szlachetnymi metodami. Nie zniżają się do atakowania ludzi. Przynajmniej do czasu.
Być wampirem oznacza tu: żyć sztuką - muzyką, płytami, książkami, miłością - i mieć poczucie wiecznego nienasycenia. To jeden z rzadkich dziś filmów, który działając minimalnymi środkami, zostawia wieczny niedosyt, pozostaje otwarty. Działa muzycznie, wciąga do środka i sprawia, że chce się do niego wracać jak do ulubionej płyty.
Tadeusz Sobolewski, "Gazeta Wyborcza"
Urodzony w 1953 roku w Akron w stanie Ohio. Jedna z najważniejszych postaci niezależnego kina w historii. Studiował w szkole filmowej New York Univeristy i w Cinémathèque Française. Jego mentorem był Nicholas Ray (reżyser Buntownika bez powodu), u którego także asystował na planie. Dzięki sukcesom swoich pierwszych filmów, zwłaszcza nagrodzonego Złotą Kamerą w Cannes Inaczej niż w raju (1984), stał się symbolem nowego pokolenia niezależnego kina amerykańskiego i ulubieńcem krytyki. Często wykorzystywane przez niego połączenie specyficznego, „suchego” poczucia humoru i statycznych scen stało się na tyle charakterystyczne, że określenie „jarmuschowski” jest dziś zrozumiałe na całym świecie. Laureat m.in. Złotej Palmy na festiwalu filmowym w Cannes za krótki metraż (Kawa i papierosy III, 1994) i zdobywca mnóstwa innych nagród.
1980 Nieustające wakacje / Permanent Vacation
1984 Inaczej niż w raju / Stranger Than Paradise
1986 Down By Law
1991 Noc na Ziemi / Night On Earth
1995 Truposz / Dead Man
2005 Broken Flowers
2009 The Limits of Control