Najlepszy film sekcji Un Certain Regard na 67. MFF w Cannes. Polityczna metafora ubrana w gatunkowy kostium. 13-letnia Lili walczy o to, by zachować swojego czworonoga, jednak jej ojciec porzuca psa na środku ulicy. Zwierzę błąka się po mieście, na własnej skórze doświadczając, jak okrutni potrafią być ludzie. Hagen ucieka przed hyclami, wpada w pułapkę chciwego bezdomnego, zostaje uwięziony i trenowany do krwawych walk. W końcu dołącza do sfory rozjuszonych psów, które mszczą się na swoich oprawcach.
"Biały Bóg" jest mroczną, paradoksalną, wieloznaczną bajką zwierzęcą, filmem, który najlepiej ze znanych mi tytułów oddaje duszną atmosferę życia w kraju rządzonym przez Orbana. A przy tym nie ogranicza się do alegorii współczesnego węgierskiego losu, traktuje o powszechnych, od Santiago de Chile po Władywostok, problemach współczesnej polityki.
Jakub Majmurek, "Krytyka Polityczna"
Urodzony w w 1975 roku Mundruczó ukończył Węgierski Instytut Filmowy, a krótko potem zyskał rozgłos za sprawą jednego ze swoich pierwszych filmów krótkometrażowych, Afta. Po sukcesach na festiwalach w Locarno, Cottbus czy w Krakowie Mundruczó szybko stał się ulubieńcem selekcjonerów festiwalu w Cannes, gdzie zapraszany jest regularnie od roku 2004. Dziś jest jednym z najważniejszych i najbardziej rozpoznawalnych filmowców węgierskich, znanym także widzom w Polsce – jego przedostatni film, Delta, doczekał się swojej premiery kinowej w 2009 roku.
1998 Minöségét megörzi (kr. m. / short film)
2000 Nincsen nekem vagyam semmi / This Is I Wish and Nothing More
2002 Kilka pogodnych dni / Szep napok / Pleasant Days
2005 Joanna / Johanna
2008 Delta
2010 Łagodny potwór – projekt Frankenstein / Szelíd teremtés - A Frankenstein-terv / Tender Son – The Frankenstein Project