wstęp przed seansem Maciej Pondel z Uniwersytetu Dzieci
"Czym jest wirtualna rzeczywistość"
W obecnych czasach w niemal każdym aspekcie naszego życia używamy komputerów. Ich moc i możliwości są tak duże, że mogą one starać się myśleć jak ludzie (sztuczna inteligencja) a także wykreować wizję otaczającego nas świata (wirtualna rzeczywistość). Komputery mogą zatem zapewnić nam rozrywkę poprzez wyglądające realnie gry, jak również pomóc w nauce np. pilotowania samolotu lub przeprowadzania operacji. Jak się tworzy wirtualną rzeczywistość? Gdzie jeszcze jest ona wykorzystywana? Prelekcja przybliży dzieciom zagadnienie sztucznej rzeczywistości i związanych z nią wyzwań i zagrożeń.
Rezolutny Frikke będzie musiał podjąć się wyjątkowo trudnego zadania: przejścia gry komputerowej, w której uwięzieni zostali jego znajomi ze szkoły. Czy starczy mu odwagi i pomysłowości? 14-letni Frikke przypadkowo natrafia na tajemniczą grę komputerową, do której za pomocą dziwnego aparatu można przenosić fragmenty realnego świata. W tym samym czasie dwójka nastolatków z sąsiedztwa, Nola i Marko, z niewyjaśnionych przyczyn zapada w śpiączkę. Frikke odkrywa, że jego rówieśnicy zostali uwięzieni w niebezpiecznej grze i że tylko on może im pomóc. Czy uda mu się poznać zasady gry i czy zdoła uratować przyjaciół? Komu może zaufać Frikke, a kto okaże się twórcą niebezpiecznej łamigłówki? „Labirynt” to wciągająca opowieść o przyjaźni, przygodzie i trudach dorastania.