Pierwsza część sagi kończy się otwartym pytaniem: na rozwiązanie zagadki fani musieli czekać dwa lata, mnożąc domysły, przypuszczenia i wyjaśniające teorie. Finał wreszcie trafił do kin - i jest imponujący.
Baahubali odkrywa godną eposu historię swojej rodziny i poznaje burzliwą przeszłość królestwa Mahishmati: dzieje rywalizacji skłóconych dziedziców tronu i złowieszczych intryg, które zakłóciły spokój kraju, ale też pełną zwrotów akcji historię miłości jego rodziców. Nie zabraknie popisowych walk na łuki i miecze, szumu jedwabnych sari na pałacowych korytarzach, a nawet podróży żaglowcem w kształcie łabędzia. Wykorzystane z rozmachem i kreatywnością efekty specjalne pozwalają widzom całkowicie oderwać się od rzeczywistości - a fabuła, podobnie jak w pierwszej części, prowadzi widza przez najbardziej intensywne emocjonalne doznania.
Po imponującym sukcesie pierwszej części sagi, oczekujących na finał widzów ogarnęło prawdziwe szaleństwo: do kinowych kas ustawiały się długie kolejki, a jeden z indyjskich portali biletowych chwalił się, że na premierowe pokazy sprzedaje 12 biletów na sekudę. Film został wprowadzony na rekordową liczbę ponad 7 tysięcy ekranów (w całych Indiach jest ich 10 tysięcy), a niektóre kina grały nawet 10 seansów dziennie, ciesząc się rekordowo wysokim zapełnieniem sal. W ciągu pierwszego tygodnia obecności w kinach film zdobył pierwsze miejsce box office'u w Indiach, stając się najlepiej zarabiającym indyjskim filmem w historii z wynikiem ponad 140 milionów dolarów. Przebojem okazał się także w Stanach, trafiając na trzecie miejsce box offie'u z weekendowym wynikiem ponad 10 milionów USD na koncie (to trzy razy więcej niż osiągnęła część pierwsza).
Saga stała się swego rodzaju fenomenem społecznym i godnym rywalem bollywoodzkich hitów, obrastając kultem porównywalnym z globalnym fenomenem "Władcy Pierścieni" czy "Gwiezdnych wojen". Historia doczekała się bestsellerowych wersji książkowych i komiksowych, powstał rozgrywający się w Mahishmati serial animowany i doświadczenie VR. Liczne klony tytułowego wojownika i jego partnerki pojawiają się na konwentach fantasy, na religijnych festiwalach pojawiają się tymczasowe świątynie wzorowane na filmowych pałacach, a zagorzali fani tatuują sobie wizerunki aktorów na własnych ciałach.
Jagoda Murczyńska
Urodzony w 1973. Wychował się w filmowej rodzinie, jako syn reżysera, K. V. Vijayendry Prasada, ukończył jednak studia inżynierskie. Karierę filmową rozpoczął w 2001 roku. Wszystkie jego filmy były kasowymi hitami, kilka doczekało się remake’ów w języku hindi. Ceniony jest za poszerzanie granic tollywoodzkiego kina – błyskotliwe stosowanie nowych technologii, wprowadzanie świeżych tematów, realizacyjny rozmach i imponującą wizualną wyobraźnię. Jego eksperymentalny film fantastyczny "Eega" zdobył ponad 30 nagród na różnych festiwalach.
2001 Student No. 1
2003 Simhadri
2006 Vikramarkudu
2007 Yamadonga
2012 Eega
2015 Bahubali: Początek / Baahubali: The Beginning
2017 Bahubali: Finał / Baahubali: The Conclusion