Pedro Almodóvar, jeden z najbardziej cenionych współczesnych reżyserów hiszpańskich, znany jako mistrz melodramatu i wyrazistego kina autorskiego, od lat zachwyca widzów na całym świecie. Jego charakterystyczny styl, pełen nasyconych kolorów, teatralnych odniesień i odważnego podejścia do tematów takich jak rodzina, namiętność czy tożsamość, uczynił go ikoną światowego kina i prawdziwym wizjonerem współczesnej sztuki filmowej. Tym razem powraca na ekrany z kolejną poruszającą historią, która jest również jego anglojęzycznym debiutem. (W pokoju obok);
Twórcy filmu w niezwykły sposób uchwycili istotę ludzkiego losu, łącząc w uniwersalnej opowieści radości, smutki, nadzieje i rozczarowania. Akcja toczy się wokół jednego domu, który staje się świadkiem przeplatających się losów kilku pokoleń. To tutaj rodzą się miłości, spełniają się marzenia i przyjaźnie, ale też dochodzi do rozczarowań i pożegnań. Miejsce to symbolizuje zarówno początek, jak i koniec – przestrzeń, w której życie ukazuje swoje blaski i cienie. (Here. Poza czasem);
Czy szczęście można zmierzyć? Czy dążenie do niego może być również szczęściem? W tej ciepłej komedii dokumentalnej król Bhutanu, malutkiego państwa w Himalajach, bada poziom szczęścia swoich poddanych. Amber jeździ swoim autem po pięknym górskim kraju i zadaje wnikliwe pytania mieszkańcom, których dzień dzieli się na pracę w polu, odpoczynek przed chatką, medytację i modlitwę. (Agent Szczęścia);
Emerytowana gruzińska nauczycielka Lia jedzie do Stambułu z dużo młodszym sąsiadem Achim. Kobieta obiecała zmarłej siostrze, że odnajdzie jej córkę. Problem w tym, że Tekla najprawdopodobniej nie będzie chciała wrócić do konserwatywnej ojczyzny, gdzie nadal problemem są nietolerancja i transfobia. W trakcie poszukiwań bohaterowie odkrywają głośną i rozwibrowaną metropolię, budują coś na kształt matczyno-synowskiej relacji i uczą się, czym jest prawdziwa różnorodność. Spotykają też na swojej drodze Evrim, pewną siebie prawniczkę, która broni praw osób transpłciowych. Tak jak sugeruje tytuł, Crossing mówi o przekraczaniu granic: kulturowych, społecznych, pokoleniowych. (Crossing);
[Wojciech Tutaj]
Mama Mu, pełna ciekawości i determinacji, wyrusza na pełne przygód śledztwo, by odnaleźć ukochanego pluszaka brata małej Liny. Wraz z Panem Wroną przemierza farmę, pokonując kolejne wyzwania i udowadniając, że nawet niezdarność nie stoi na drodze do wielkich czynów. (Zima Mamy Mu);