Pierwszy od siedmiu lat fabularny film Wima Wendersa. Every Thing Will Be Fine to kolejny w karierze reżysera dowód na jego fascynację światem 3D. Niemiecki twórca postanowił udowodnić, że technologia ta, kojarzona zwykle z hollywoodzkimi superprodukcjami, równie dobrze sprawdzi się w kameralnym dramacie psychologicznym. Bohaterem Every Thing… jest utalentowany pisarz Thomas Eldan. Pewnego dnia - rozkojarzony z powodu kłótni z dziewczyną - doprowadza do wypadku samochodowego, w wyniku którego ginie dziecko. Wydarzenie to odciska niemożliwe do zatarcia piętno zarówno na zawodowym, jak i prywatnym życiu Thomasa. Jednym z najważniejszych następstw tragedii staje się poczucie winy, skłaniające mężczyznę do nawiązania skomplikowanej relacji z rodziną zabitego chłopca. Pokazywany premierowo na festiwalu w Berlinie film zawiera wszystkie najważniejsze cechy twórczości Wendersa. Tak jak w Paryż, Teksas czy Nie wracaj w te strony reżyser opowiada o próbie przezwyciężenia egzystencjalnego kryzysu i potrzebie oczyszczającej konfrontacji z własnymi demonami.
Piotr Czerkawski
Urodzony w 1945 roku w Düsseldorfie. Długo szukał swojej drogi: studiował medycynę i filozofię, następnie wyjechał do Paryża, aby zostać malarzem. Z czasem jednak postawił na kino i zaczął naukę w szkole filmowej w Monachium. Razem z m.in. Rainerem Wernerem Fassbinderem i Wernerem Herzogiem był członkiem ruchu młodych twórców, którzy odnowili i wprowadzili na europejskie salony kino niemieckie. Wenders kręci zarówno filmy fabularne, jak i dokumentalne. Jego ulubionym reżyserem jest Yasujirō Ozu.
1970 Summer in the City
1976 Z biegiem czasu / Im Lauf der Zeit / Kings of the Road
1984 Paryż, Teksas / Paris, Texas
1987 Niebo nad Berlinem / Der Himmel über Berlin / The Sky Above Berlin / Wings of Desire
1994 Lisbon Story
1995 Po tamtej stronie chmur / Al di là delle nuvole / Beyond the Clouds
1999 Buena Vista Social Club
2000 Million Dollar Hotel / The Million Dollar Hotel