Rok 2025. Wrażliwy, introwertyczny Theodore zarabia na życie, pisząc dla innych osobiste listy. Pewnego dnia, krótko po rozstaniu z ukochaną, jego uwagę zwraca zaawansowany system operacyjny. Aktywując go, Theodor poznaje Samanthę, która z początku pozostaje jedynie pogodnie brzmiącym głosem. Głos należy jednak do wrażliwej, spostrzegawczej i zabawnej „osoby”. Z czasem potrzeby i pragnienia Samanthy i Theodora coraz bardziej się do siebie zbliżają. Ta przedziwna przyjaźń z systemem komputerowym przeradza się we wzajemne zauroczenie i miłość.
Wirtualne czy realne? A czy to ważne? Toż to pytanie z tej samej kategorii co: spełnione czy platoniczne? Sztuka odpowiedziała nam na to pytanie wielokrotnie – platoniczne nie jest złe. Nie współczujemy więc głównemu bohaterowi: on poznał przecież wartościową partnerkę, on kocha. Co z tego, że spełnienie osiąga obok komputerowej symulacji, skoro to, co sprawia, że czuje się szczęśliwy (…) jest jak najbardziej realne. Realny jest efekt końcowy. Szczęście jest realne.
[Źródło: Jakub Koisz, film.org.pl]
Urodził się w 1969 roku w stanie Maryland. Od wczesnej młodości był blisko związany ze środowiskiem deskorolkowców, które dokumentował jako fotograf, dziennikarz i filmowiec. Był też przewodniczącym klubu BMX. Od lat 80. pracował jako fotograf w kilku magazynach, które współtworzył. Jest jednym z najwybitniejszych twórców teledysków i reklam, wielokrotnie nagradzanym m.in. przez Gildię Reżyserów. Dla MTV realizował (wraz z Johnnym Knoxvillem i Jeffem Tremaine'em) słynną serię Jackass. Od 2007 roku współtworzy finansowaną m.in. przez MTV telewizję internetową VBS.tv. Jednym ze znaków rozpoznawczych jego reżyserskiej metody jest idealne połączenie pozornie niepasujących do siebie stylistyk, technik i materiałów.
1999 Być jak John Malkovich / Being John Malkovich
2002 Adaptacja / Adaptation
2009 Gdzie żyją dzikie stwory / Where the Wild Things Are