Romy ma wszystko. Stoi na czele prężnie działającej innowacyjnej firmy, mieszka w luksusowym domu u boku kochającego męża i dwóch nastoletnich córek. Jej poukładane życie gwałtownie się zmienia, gdy poznaje młodego stażystę Samuela. Mimo dzielącej ich różnicy wieku, rodzi się między nimi fascynacja, która szybko przeradza się w burzliwy romans. Romy rozpoczyna ekscytującą podróż w głąb siebie, która może kosztować ją utratę pozycji i rodziny. Czy zaryzykuje wszystko i da się ponieść swoim najskrytszym pragnieniom? Historia odważnego romansu między pewną siebie CEO a jej młodszym stażystą to coś więcej niż klasyczny thriller erotyczny – to opowieść o pragnieniach, władzy i osobistej wolności. Chemia między aktorami (nagrodzona w Wenecji Nicole Kidman i fenomenalny Harris Dickinson) aż iskrzy, a błyskotliwy scenariusz trzyma w napięciu do ostatniej minuty. (Babygirl);
Wyróżniony w canneńskim Tygodniu Krytyki elektryzujący debiut Leonarda van Dijla. Julie to świetnie zapowiadająca się młoda tenisistka, która swoim talentem przewyższa o głowę koleżanki z akademii. Nagle w kierunku jej trenera padają oskarżenia o nadużycia wobec zawodniczek. Dziewczyna coś wie, ale postanawia milczeć… Milczenie Julie to poruszające i precyzyjne studium dominacji, odsłaniające kulisy wewnętrznej walki głównej bohaterki o siebie i swoją przyszłość. Van Dijl pokazuje świat Julie bez emocjonalnego szantażu, z szacunkiem i cierpliwością, chociaż gdzieś w środku buzuje napięcie. Nie ma tu jednak rakiet roztrzaskanych o kort – jest za to cicha walka o przetrwanie. (Milczenie Julie);
Opowieść o skomplikowanych relacjach i niewygodnych tajemnicach rodzinnych, które kładą się cieniem na życiu przyszłych pokoleń. Michelle cieszy się spokojną emeryturą na burgundzkiej wsi, gdzie na co dzień spędza czas ze swoją wieloletnią przyjaciółką Marie-Claude. Kiedy na wakacje przyjeżdżają z Paryża córka Valérie wraz z synem Lucasem, zestresowana ich wizytą kobieta przez przypadek serwuje jej trujące grzyby. Valérie szybko wraca do zdrowia, ale zabrania matce widywać się z wnukiem. Czując się samotna i winna, Michelle popada w depresję – aż do czasu, gdy syn jej przyjaciółki Marie-Claude wychodzi z więzienia… I tutaj dopiero zaczyna się gęsta akcja – jak to zazwyczaj bywa u François Ozona. (Kiedy nadchodzi jesień);
Ekranizacja głośnej powieści Amy Liptrot to historia Rony, która sięga dna, żeby móc się od niego odbić. Kiedy 29-letnia studentka biologii Rona (Saoirse Ronan) powraca na Orkady po ponad dziesięciu latach wspomnienia z dzieciństwa łączą się z ostatnimi latami życia spędzonymi w Londynie. Zabiera nas z powrotem do czasów, kiedy zagubiła się w imprezowej scenie Hackney i zakochała w Dayninie. Ale wtedy też stopniowo alkohol przejął kontrolę i Rona straciła wszystko i wszystkich, na których jej zależało. Teraz trzeźwa, ale samotna i z dala od otaczającego ją świata, przebywa z religijną matką i pomaga cierpiącemu na chorobę dwubiegunową ojcu na farmie owiec, gdzie dorastała. (The Outrun);
Nowoczesna odsłona kultowej historii? Zdecydowanie tak! Kleks i wynalazek Filipa Golarza to opowieść, która łączy klasyczną magię z nowoczesnością. To film, w którym technologia mierzy się z siłą wyobraźni, a znane motywy nabierają nowego, zaskakującego wymiaru. Tomasz Kot w roli Pana Kleksa oraz Janusz Chabior jako Filip Golarz stworzyli duet, który na długo zostanie w pamięci widzów. Pełne akcji starcie maszyn z fantazją porusza współczesne tematy i sprawia, że historia Kleksa zyskuje świeży kontekst. (Kleks i wynalazek Filipa Golarza);