W nadchodzącym miesiącu nasze kino stanie się bramą do równoległych światów – od pełnych grozy koszmarów, przez naszpikowane kontrastami amerykańskie sny, po magiczne smaki Azji i nieoczywiste zakamarki polskiej kinematografii. Zanurz się w niesamowitych historiach, poznaj inne kultury i pozwól, by granice czasu i przestrzeni rozmyły się w kinowej ciemności.
Choć Spooktober dobiega końca, to u nas strach nie ustępuje, a mrok rozlewa się na cały listopad. Od subtelnych lęków czających się w cieniu po nieoczywiste w formie momenty grozy, które na długo zapadną w pamięć – obiecujemy zmrozić krew w żyłach.
Unikalne spotkanie filmu i muzyki na żywo. Upadek domu Usherów z oprawą Jozefa Van Wissema. Mistrz lutni wprowadzi nas w klimat pełen mroku i niepokoju, idealnie współgrający z surrealistyczną wizją Jeana Epsteina.
15. American Film Festival otworzy przed nami pełną paletę historii zza oceanu. Wielkie marzenia i brutalne realia mieszają się na ekranie, od kultowych filmów po współczesne kino niezależne. Jednak również niedługo po festiwalu wrócimy za Atlantyk, by przez pryzmat kultowej, zrealizowanej z włoskim sznytem, gangsterskiej sagi obserwować rzecywistość nowojorskiego Bronxu.
Kontynuując amerykański wątek, nasi przyjaciele z DKF Politechnika wracają z cyklem Nowe bajki Ameryki. To opowieści, które niczym parabole ożywiają znane motywy i nadają im nowe, czasem prowokujące znaczenia. Pod płaszczykiem baśni kryją się prawdy o współczesnej Ameryce – jej lękach, pragnieniach i niełatwych pytaniach.
Po drugiej stronie globu czeka nas nie mniej fascynująca podróż: 18. Azjatycki Festiwal Filmowy Pięć Smaków – gratka dla fanów dalekowschodniego kina i kultury. Bez orientalizmu, bez uproszczeń – ten przegląd to prawdziwa uczta dla tych, którzy pragną poczuć smak innych kultur w najczystszej formie.
Czas nie istnieje – istnieją tylko historie, które pozwalają nam spojrzeć na przeszłość i przyszłość z innej perspektywy. W KNH zapraszamy na polskie filmy, które przeniosą nas przez dekady pełne emocji i wyzwań. Dreszcze opowiadają o młodości i opresji w latach 50., w Imago poczujemy klimat transformacji przełomu lat 80., a futurystyczne O-bi, o-ba. Koniec cywilizacji przedstawi wizję przyszłości po globalnej katastrofie.
Tytan pracy, skandalista, enfant terrible europejskiego kina. O Rainerze Wernerze Fassbinderze powiedziano już wiele, jednak żadne słowa nie mogą oddać unikatowego stylu reżysera, a tym bardziej odpowiedzieć na trudne pytania, które niemiec stawia w soich dziełach przed widzami.